עבריתEnglish

חדשות האתר

אולימפיאדת מתמטיקה 2021

התוכנית גאה בהישג חסר התקדים של נבחרת ישראל במתמטיקה, באולימפיאדה הבינלאומית למתמטיקה 2021, שארבעה מתוכה למדו בתוכנית.

נבחרת ישראל במתמטיקה הגיעה להישג מדהים באולימפיאדה הבינלאומית למתמטיקה 2021. הנבחרת זכתה ב-6 מדליות, מתוכן 3 זהב, 2 כסף ומדליית ארד אחת.
זוהי הפעם הראשונה משנת 1979 בה דורגה ישראל בעשירייה הראשונה, במקום ה-7 בעולם.
האולימפיאדה התקיימה השנה בפעם ה-62 בהשתתפות 619 מתמודדים מ-107 מדינות.
המשתתפים נבחנו בשני ימי בחינה. בכל אחד מהימים התלמידים נדרשו לפתור במשך 4.5 שעות מבחן שהיה מורכב מ- 3 שאלות ברמת קושי גבוהה מאוד בתחומי המתמטיקה האלמנטרית: אלגברה, קומבינטוריקה, גיאומטריה ותורת המספרים.
מטרת האולימפיאדה היא שיפור ההישג האישי והקבוצתי וייצוג ישראל בזירה הבינלאומית, לצד יצירת קשרים עם בני/בנות נוער שוחרי מתמטיקה מרחבי העולם.

ארבעה ממשתפי הנבחרת היו תלמידי התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה:
יהל מנור, אלמוג ולד, עומרי זמר ודרור פריד.

חלוקת המדליות:

• יהל מנור- תלמידת תיכון ליאו בק, מחיפה- זכתה במדליית זהב.
• יאיר שהם- תלמיד תיכון בן גוריון, מנס ציונה- זכה במדליית זהב.
• אלמוג ולד- תלמיד תיכון אחד העם, מפתח תקווה- זכה במדליית זהב (זכה גם במדליית ארד באולימפיאדה בשנת 2020).
• עומרי זמר- תלמיד תיכון עירוני א', ממודיעין-מכבים-רעות- זכה במדליית כסף.
• שחר פרידמן - תלמיד דה שליט, מרחובות- זכה במדליית כסף (זכה גם במדליית ארד באולימפיאדה בשנת 2019 ובמדליית זהב באולימפיאדה בשנת 2020).
• דרור פריד - תלמיד תיכון עירוני ד', מתל אביב- זכה במדליית ארד.

אנו גאים בנבחרת ושמחים בהצלחתה ובהצלחת בוגרינו שמביאים כבוד רב לישראל בתחרויות בינלאומיות בתחומי המתמטיקה והמדעים.
התוכנית תמשיך לעודד מצוינות במתמטיקה ותפעל לקידום התחום בישראל.
נמשיך להשקיע בתלמידינו ונעניק להם כלים שיאפשרו להם להגיע להישגים ולהפוך את מדינת ישראל למדינה מובילה.

21/06/2022

המלצות חשובות, חשוב שתקראו עד הסוף!

שאלון 582:
. אנליטית: במקומות גיאומטריים, שימו לא אם יש הגבלות למיקום הנקודה.( רק ברביע מסויים, לא על הצירים וכו')
ווקטורים: אם השאלה משלבת ווקטור גיאומטרי ואלגברי, ברוב המקרים מומלץ "להניח" את הגוף שבשאלה על מערכת צירים. חישבו על הצורה הנוחה ביותר לכם (מקצועות התיבה על ראשית הצירים/ גובה פירמידה על ציר ה-z וכדו')
מרוכבים: אם לא כתוב במפורש אחרת, בשאלה על מספרים בצורתם הקרטזית יש לכתוב תשובה בצורה קרטזית
שימו לב שבצורה הטריגונומטרית ה-r חייב להיות חיובי (תשובה כמו z=-3cis30 עלולה לאבד נקודות)
טריגו במרחב: זיהוי הזווית המבוקשת היא קריטי. טעות כאן מאבדת את כל הנקודות.
בנוסף, חובה לציין באיזה משולש אתם עובדים ולהסביר/לנמק את פעולותיכם (משפט פיתגורס, חפיפות משולשים, תכונות מש"ש, משפט הסינוסים, זוויות מתחלפות וכדו')
4-5 חדו"א:
זכרו שבשנים האחרונות יש הרבה שאלות/סעיפי חשיבה ולא חישוב.
בזמן הפתרון חישבו כל הזמן על הקשר בין הפונקציה לנגזרת הראשונה והשנייה שלה. בכל חקירה יש לפחות סעיף אחד שמתעסק בזה.
בשרטוט מומלץ לכתוב את ערכי הנקודות , זה יחסוך לכם בלבול מיותר וגם יותר נוח לצייר ככה כי אתה יודע שאתה לא מחסיר פרטים.
באינטרגל- לפעמים "רואים" את האינטגרל בראש, אבל כשצריך כדאי לבצע בפועל את שיטת ההצבה, וחשוב מאוד לבדוק את האינטגרל ע"י גזירתו.
זיכרו - טעויות בנגזרת או באינטגרל יקרות מאוד...
תחום הגדרה: טעות כאן יכולה להרוס את כל התרגיל (למרות שתשקיעו עליו 20-30 דקות...) . למרות שזה לוקח 15 שניות שווה לקחת לזה דקה אחת ולוודא שאין פשלה.
בפונ' מעריכיות ועם שורשים שימו לב לאסימפטוטות שונות בשני הקצוות.
בבעיות קיצון - חובה לכתוב תשובה מילולית.
בנוסף, שימו לב להבדל בתחום ההגדרה בין פונ' עם מעריך רציונלי לבין פונ' שורש. תחום ההגדרה הקובע בתרגיל הוא עפ"י ההצגה המקורית של הפונקציה.


שאלון 581:

בעיות מילוליות: אחרי הפתרון , לא לשכוח לכתוב תשובה מילולית.
סדרות: אם יש שאלת הוכחה בסדרות, מומלץ לנסות אותה ולא לקחת סיכון בהסתברות.
הסתברות: זו השאלה הכי קלה והכי מסוכנת במבחן אז אם עושים אותה חייבים לפתור פעמיים על דף את התרגיל כדי לוודא שאין טעויות מחשבון וכו'.
גיאומטריה: אתם רגילים לחשוב 5-10 דקות ואז לכתוב 20-35 דקות.
בבגרות מומלץ לחשוב לפחות 10 דקות גם אם כבר יש לך דרך כי לפעמים תמצאו קיצורים שיחסכו לכם 10-15 דקות בכתיבה,
בנוסף, זה גם מונע את תופעת הבלאק-אאוט: "שכחתי מה רציתי לכתוב".
כמובן שחבל לאבד נקודות על נימוקים לא מדויקים לכן חשוב לשים לב לזה ממש ולא לעבוד על אוטומט ומהר מדי.
וטיפ אחרון - בד"כ אחרי שמוכיחים משהו בגיאומטריה תצטרכו להשתמש בו בסעיפ/ים הבא/ים.
טריגו: מומלץ לנסות קודם גיאומטריה, בשנים האחרונות רמת השאלות יורדת. אם בכל זאת עושים טריגו- אז כמו בגיאו' בד"כ תצטרכו להשתמש בהוכחה מהסעיף הראשון בהמשך השאלה.
חדו"א: זכרו שבשנים האחרונות יש הרבה שאלות/סעיפי חשיבה ולא חישוב.
בזמן הפתרון חישבו כל הזמן על הקשר בין הפונקציה לנגזרת הראשונה והשנייה שלה. בכל חקירה יש לפחות סעיף אחד שמתעסק בזה.
בשרטוט מומלץ לכתוב את ערכי הנקודות , זה יחסוך לכם בלבול מיותר וגם יותר נוח לצייר ככה כי אתה יודע שאתה לא מחסיר פרטים.
באינטרגל- לפעמים "רואים" את האינטגרל בראש, אבל כשצריך כדאי לבצע בפועל את שיטת ההצבה, וחשוב מאוד לבדוק את האינטגרל ע"י גזירתו.
זיכרו - טעויות בנגזרת או באינטגרל יקרות מאוד...
תחום הגדרה: טעות כאן יכולה להרוס את כל התרגיל (למרות שתשקיעו עליו 20-30 דקות...) . למרות שזה לוקח 15 שניות שווה לקחת לזה דקה אחת ולוודא שאין פשלה.

16/05/2022

ברכות לברוך אדלר שקבע שיא ישראלי חדש!!!

ברוך אדלר
לחצו כאן

14/04/2022

המרצה הצעיר ביותר באוניברסיטה!!!

נעם ליפשיץ בן ה-26 בוגר התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה, הוא המרצה הצעיר ביותר באוניברסיטה העברית בירושלים.
נעם החל את לימודיו בתכנית, במסלול העשרה מתמטית, בה נחשפים התלמידים לתכנים אשר אינם נכללים בתוכנית הלימודים הרגילה ואשר באמצעותם זוכים, לא רק בשיטות ופיתוח דרכי חשיבה כי אם גם בהרגלי למידה נכונים.
בכיתה ח' המשיך לתוכנית התלת שנתית אשר מכינה בני נוער מוכשרים לבגרות בחמש יחידות במתמטיקה,
וסיים אותה בהצטיינות בציון מעולה - 100 !!!
כבוגר התוכנית המשיך באופן ישיר, כבר בכיתה ט', לתואר במתמטיקה והפך לבוגר ומוסמך במתמטיקה באוניברסיטת בר אילן.
השנה נעם, נקלט כחבר סגל במכון איינשטיין למתמטיקה באוניברסיטת העברית והפך למרצה הצעיר ביותר.
בימים אלו נעם נמצא בשלבים המתקדמים של הדוקטורט במתמטיקה מטעם האוניברסיטה העברית.
אנו גאים בתלמידינו שעושים חיל, חוקרים ומרחיבים דעת בתחום המתמטיקה בפרט ובתחומי המדעים בכלל.
התוכנית חרטה על דגלה לקדם את מדעי המתמטיקה בישראל ולתת מענה לתלמידים מוכשרים וסקרנים בעלי יכולות גבוהות בתחום.
התוכנית מאחלת הצלחה רבה לכל בוגרי ותלמידי התוכנית , ותמשיך לפעול לקידום המתמטיקה בישראל ולהוות אבן שואבת למיטב המוחות הצעירים ולאנשי המדע העתידיים של מדינת ישראל.

21/10/2021

בוגר התכנית, ירדן הוך רק בן 12 וכבר לומד לתואר ראשון במתמטיקה!!!

ירדן הוך נער כבן שתיים עשרה, בוגר התכנית לנוער מוכשר במתמטיקה החל ללמוד לתואר ראשון במתמטיקה בבר אילן.
ירדן סיים בהצלחה רבה את התכנית, וקיבל ציון של 100 בחמש יחידות לימוד במתמטיקה והוא רק בן 11!!!
כבר בגיל שלוש ידע לקרוא ובגיל חמש פתר תרגילים בגיאומטריה. בגיל תשע הצטרף לתכנית כתלמיד צעיר וכאמור סיים אותה בהצטיינות יתרה.
התכנית לנוער מוכשר במתמטיקה נתנה מענה לסקרנות וליכולות הלמידה יוצאות הדופן של ירדן והעניקה לו כלים למיצוי הפוטנציאל הגלום בו תוך פיתוח החשיבה המתמטית.
החזון של מייסדי התוכנית התגשם ותלמידים רבים בעלי יכולות יוצאות דופן במתמטיקה מקבלים מענה לכישוריהם. התוכנית מפתחת את דרכי החשיבה בדרך חווייתית ומקנה כלים ושיטות ומעשירה את ידיעות התלמידים במתמטיקה.
התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה, תמשיך לטפח את אהבת המתמטיקה, לקדם תלמידים מוכשרים למצות את הפוטנציאל הגלום בהם ולהוות בית גידול לאנשי מדע המובילים בחברה.

13/10/2021

פורטל תלמיד

לנוחיותכם קישור ל- פורטל תלמיד
פורטל התלמיד זמין לתלמידי שכבות ו-ח אשר בצעו הרשמה, ולתלמידי שכבות ט-י הממשיכים משנה"ל תשפ"א.
הכניסה באמצעות מ"ז והסיסמא שקיבלתם, ניתן להחליף סיסמא בעידכון הפרטים (על הסיסמה להיות באורך של 6 תווים עם אות גדולה אות קטנה סימן וסיפרה)

04/10/2021

שבוע של הישגים חסרי תקדים לתלמידי התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה!!!

זו הפעם השנייה השבוע, בה התמלאנו גאווה בבוגרינו המוכשרים , תחילה התבשרנו על הצלחת נבחרת ישראל במתמטיקה אשר מחצית מחבריה היו תלמידי התוכנית ועתה התבשרנו על הצלחתה חסרת התקדים של נבחרת ישראל בפיזיקה, שגם בה, רוב החברים הינם בוגרינו: דולב רונן בוגר התוכנית סיים בשנת 2018 במוקד הלימוד בשוהם, בר הלל ליאור ושפירא תמיר שניהם בוגרי התוכנית סיימו בשנת 2018 במוקד הלימוד במודיעין, רעות גולדנברג למדה במוקד הלימוד בחיפה. ברכות גם לשון צ'רנייב תלמיד העיר קרית שמונה!

אולימפיאדה הבינלאומית בפיזיקה IPHO התקיימה השנה בפעם ה- 54 (נוסדה בשנת 1967), ישראל משתתפת באולימפיאדה משנת 1994.
השנה לקחו חלק באולימפיאדה 385 משתתפים מ- 77 מדינות.
האולימפיאדה מורכבת משני חלקים, שכל אחד מתקיים במשך 5 שעות- בחינה תיאורטית ובחינה במעבדה.


תלמידי התוכנית מגיעים להישגים חסרי תקדים באולימפיאדות הבינלאומיות וממצבים את מדינת ישראל בין המדינות
המובילות בעולם בתחום המדעים.
התוכנית מברכת כל אחת ואחד מהתלמידים הזוכים וגאה מאוד בהישגיהם. נמשיך להדליק את הניצוץ של התלמידים לאהבת המתמטיקה ונפתח צוהר לעולם המספרים תוך שימוש בתהליכי למידה מסקרנים וטיפוח מיומנויות אקדמיות, שיובילו אותם להצלחות והישגים מרשימים.

28/07/2021

אתר סרטוני הקנייה ותרגול לתלמידי תוכנית האצה

חדש חדש חדש!!!
אתר סרטוני הקנייה ותרגול לתלמידי תוכנית האצה ופורום שאלות ותשובות לתלמידי שכבת ח בקישור:
לחץ כאן

15/11/2020

חדשות ארכיון

חדשות ארכיון

15/05/2018